Rendszer feltérképezése:
Közel 100 egység cseréjét érintette a projekt. Szükséges volt helyszíni bejárásra a fizikai méretek betartása végett, továbbá adatok gyűjtésére. Az egyes egységek ipari buszrendszeren (AS-i) keresztül kommunikálnak a vezérlő PLC-vel. Az egyes motorvezérlő egységek a terepen vannak elhelyezve külön egységként a görgő sor oldalán, az előírásoknak megfelelő IP védelemmel. Ezen egységek különböző kivitelű tartószerkezetet igényeltek.
Megoldási javaslat:
A kutató munkánk révén sikerült találni egy olyan kiváltó motorvezérlőt, amely funkciólag megegyezik a korábbi egységgel, valamint tudja az AS-i kommunikációt is. Egyedüli probléma, hogy az IP védettsége nem megfelelő, mivel előírás szerint szekrényben kell elhelyezni. Emiatt kerestünk egy olyan kis műanyag szekrényt, amelybe be tudjuk építeni az eszközt és a méretei is az adott határon belül vannak. A meglévő tartószerkezetek nem alkalmasak az új kivitelezéshez. Új tartók tervezése és gyártása szükséges.
Tervezés:
Egyrészről a meglévő villamos tervet kellett módosítani az új kialakításnak megfelelően, például a digitális bementek sorszáma módosulása, külön eszköz az AS-i csatlakozáshoz. Másrészt pontos elrendezési rajzot készítettünk úgy, hogy a starter és a csatlakozók is elférjenek a rendelkezésre álló szűkős helyen. Helyspecifikus tartószerkezetek megtervezése.
PLC programozás:
A programot módosítani kellett, hiába rendelkezett ugyanolyan funkciókkal a kiváltó egység, de a ki- és bement sorszámai nem egyeztek meg. Külön speciális programozó berendezést alkalmaztunk az AS-i egységek felprogramozásához.
Kivitelezés:
A helyszíni kivitelezés megkönnyítése végett a műhelyünkben előszereltük a komplett egységeket a csatlakozókkal és tartószerkezetekkel együtt.
A helyszínen leszereltük a régi egységeket, melyek helyére rögtön fel is helyeztük az újakat. A csatlakoztatások, az AS-i és a PLC felprogramozása után megkezdtük a teszteléseket. Az egységek 2 db digitális bementtel rendelkeznek, amelyekhez az eredeti szenzorokat nem változtattuk. Érdekesség, hogy az egyik szenzor csatlakoztatása után az már nem működött. Félrevezetve minket, hogy a mi szerelésünkbe van a hiba, miközben a karbantartás nem volt megfelelő.
Kivitelezés előtti állapot:
Kivitelezés utáni állapot:
Vissza az esettanulmányokhoz