A feladat elvégzése előtti állapot:
A hűtőgépeket szállító kocsi nagy sebességgel mozog a kalodák között. Üzem közben a kezelőszemélyzet a gép hátsó része felől időközönként be kell hogy menjen a munkaterületre, ezért közvetlen veszélynek van kitéve az ott közlekedő szállítókocsi miatt.
Semmilyen védelem nincs kiépítve amely jelezné a vezérlésnek, hogy a kezelő a veszélyes térben van.(1.ábra)
1.ábra: A szállítópálya, szélein oszlopokkal, műtárgyakkal, háttérben a nagysebességgel mozgó termékszállító kocsi
A megoldásunk:
Egy optimális megoldás alkalmazásával teljesen biztonságossá sikerült tennünk a gépegységet.
Egy új védelmi rendszert terveztünk és építettünk, amely a gyorsan közlekedő kocsit megállítja, ha a kezelőszemély a biztonságos távolságon belül elé lép.
A kocsi elejére és hátuljára lézerszkennert szereltük, amelynek jeleit egy biztonsági rendszer dolgozza fel. (2.ábra) Amennyiben a kezelő 2m–en belül a mozgó kocsi veszélyes terébe lép, a lézerszkenner jelet ad a rendszernek, amely azonnal megállítja a kocsit.
A kivitelezésünk során bonyolította a helyzetet, hogy a kocsi közlekedési utvonala két szélén, a szkenner érzékelési tartományában veszélyes távolságon belül oszlopok, egyéb műtárgyak találhatóak. Ezek fals jelet adnak a lézerszkennernek folyamatosan generálva indokolatlan megállítások sorozatát. Ezért a biztonsági rendszer szoftverkörnyezetében ki kellett alakítani egy olyan folyamatot, hogy a szkenner kizárólag embert érzékeljen, egyéb fixen letelepített tárgyakra ne reagáljon.
Az első hallásra egyszerűnek tűnő projekt során komplex kihívással kerültünk szembe mert a maximális biztonság jegyében több összehangolt folyamatot kellett precizen és gondosan végrehajtani.
2.ábra: biztonsági rendszer kapcsolási rajz