Üzemzavar elhárítás rutinból
Számos szolgáltatásunk közül talán erről mondható el leginkább, hogy a piaci igények hozták létre illetve ezen igények tartják fenn létjogosultságát.
A rendszerváltozást követően többségében megmaradt a cégeknél a „saját magunk karbantartunk szerelünk és elhárítunk” szemlélet, amely működőképes lehet abban az esetben ha lépést tudnak tartani a technológiai fejlődéssel és folyamatosan képzik szakembereiket.
A probléma akkor jelentkezik, ha ilyen- olyan okból a saját karbantartó- hibaelhárító csapat nem fejlődik a szakmai igényekkel együtt.
Ilyenkor egyre több üzemzavarhoz, géphibához, külsős cég szaktudását kell igénybe venni, mely költségoldalról nem feltétlenül veszteség. Saját tapasztalatunk, hogy azon cégeknél ahol hibaelhárítást vagy karbantartást végzünk, az erre szánt anyagi keretet sokkal optimálisabban tudják kihasználni. Megtakaríthatóak a saját létszám fenntartási illetve képzési költségei, mindemellett az üzemvitel zökkenőmentessé válik.
Mivel az Ipartechnológia Kft 24 órás készenléti szolgálatot tart fenn így egy géphiba esetén viszonylag elhanyagolható a hibabejelentéstől a tényleges elhárítás megkezdéséig eltelt idő.
Példaként szolgál kollégáink által egyik nem régiben végzett hibaelhárítása, mej mindennapi rutinfeladatként ért minket:.
Mérnökeink egy megmunkáló gép hibaelhárításához vonultak ki amelynek hibájából már több napja állt a termelés egyik multinacionális partnerünknél. Saját karbantartók nem boldogultak a géppel.
Munkatársaink követték az ilyenkor bevált protokollt és lépésről lépésre zárták ki a hibalehetőségeket műszeres vizsgálatokkal, program elemzéssel illetve keresztpróbák segítségével. A hibát végül rövid időn belül kiderítették, melyet két meghibásodott szenzor okozott. Néhány órás hibafeltárás után végül újra kifogástalanul üzemelt a berendezés.
Ez a projekt jól érzékelteti, hogy egy jól felkészült szakemberekből álló partnercég éppen azért lehet segítségére egy vállalatnak mert mindennapjait a hasonló problémák megoldása alkotja, melyek szinte már rutinfeladatként érnek minket.
Vissza az esettanulmányokhoz